بروز رسانی آذر ۹ام, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ بعد از ظهر
مهر ۰۹, ۱۳۹۷ admin سئو و بك لينك 0
لطفا به آن مطلب رای دهید
[رای ها : ۵ امتیاز : ۵]
در سئو وبسایت و مرکز خبرهای جدید، نقد و همچنین بررسی کردن کیفیت محتوا یک کار اجتناب ناپذیر و همچنین در عین حال خیلی زیاد مهم می باشد. بایستی و حتما اطمینان یابیم محتوایی که ساعت ها زمان و همچنین مقدار بسیاری از منابع خود را جهت آن هم سرمایه گذاری کرده ایم، به مقدار و اندازه کافی تاثیرگذار و همچنین مرتبط با مستلزم و نیاز مشتری می باشد زیرا آن محتوا برجسته ترین عامل جذب کننده کاربر به وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید تو محسوب می می شود؛ از آن رو بایستی و حتما هر چند وقت یک بار دوباره آن هم را دیدن و همچنین ارزیابی کنیم و همچنین بهینه سازی های مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را در آن هم اعمال سازیم.
در صورتی که تا به حال محتوایی را نقد کرده باشید، می دانید که آن فرآیند علی رغم ظاهر ساده اش چقدر پیچیده می باشد. وجود فرمت ها و همچنین موضوعات متعدد در کنار چالش تعریف یک محتوای “خوب” ارائه یک بررسی کردن مناسب را خیلی زیاد سخت می کند. در صورتی که عوامل اصلی مورد مستلزم و نیاز جهت نوشتن یک محتوای خوب را در نظر نگیرید، ممکن می باشد در نقد یک مطلب عاملی را فراموش کنید و همچنین در نقد مطلبی دیگر روی آن هم عامل متمرکز شوید.
خوشبختانه محتواهای “خوب” از نظر بعضی از ویژگی های کلی مانند املای صحیح، ساختار درست و همچنین مرتبط بودن عبارت های کلیدی با یکدیگر اشتراک دارند. در آن راهنما به تو نشان داده ایم که چگونه آن ویژگی ها یا عوامل، مخاطب مورد نظر تو را تعریف می کنند، با بهره بری و استفاده از یک کارت امتیازدهی، عملکرد مطلب تو را می سنجند و همچنین تغییرات اعمال شده با هدف بهبود کیفیت یک مطلب را به عنوان بخشی از فرآیند نقد و همچنین بررسی کردن که تقریبا در هر صنعتی بر روی هر متنی انجام میشود، ارزیابی می کنند.
شناخت مخاطبان مطالبتان، به عنوان مهم ترین قدم در فرآیند بررسی کردن محتوای وبسایت و مرکز خبرهای جدید، جزئیاتی را مشخص می کند که فونداسیون محتوای تو را تشکیل می دهند. آن اقدام درک هدف مخاطبان، شناسایی ظاهر و همچنین حس قابل انتقال ایده آل یک صفحه و همچنین شناسایی اهداف تدوین شده جهت یک مطلب را شامل می می شود.
جهت رسیدن به آن درک بایستی و حتما ابتدا به دو سوال زیر پاسخ دهید:
مخاطبان مورد نظر من چه ویژگی هایی دارند؟
آن سوال به اطلاعاتی کلی در باره جمعیت شناسی نظیر سن، جنسیت، دانش و همچنین عنوان شغلی مخاطبان مرتبط می باشد. جواب آن سوال عکسی ایده آل از مخاطبان مورد نظر تو و همچنین اطلاعاتی را که بایستی و حتما به آن هم ها بدهید، ترسیم می کند. مثلا در صورتی که مخاطبانتان مورد نظرتان مادران منزل و خانه دار بین ۳۵ تا ۴۰ سال شمسی با ۲ یا چند فرزند زیر ۵ سال شمسی خواهند بود، بایستی و حتما بدانید که چنین افرادی برنامه جذاب و جالب و خوب شلوغی دارند، جهت انجام کارهای خود زیاد رفت و همچنین آمد می کنند و همچنین به روش مستمر بایستی و حتما مراقب فرزندان خردسال خود باشند از آن رو بایستی و حتما مطلبی را بنویسید که ظاهر زیبا و همچنین خوانش آسانی داشته باشد و همچنین چند تصویر را هم در خود داشته باشد تا خستگی چشم را کاهش دهد زیرا درک چنین مطلبی نسبت به درک یک مطلب بلند که به تمرکز بسیاری جهت خواندن مستلزم و نیاز دارد، راحت تر می باشد.
چرا آن مخاطبان مطلب من را می خوانند؟
زمانی که عکسی را از مخاطب خود ترسیم کردید، بایستی و حتما به سوال دوم پاسخ دهید تا بفهمید که مخاطب تان از مطلب تو چه چیزی می خواهد و همچنین آیا محصولتان نیازهای او را برآورده می کند یا خیر. مثلا مدیران ارشد شرکت های متوسط تا پهناور و بزرگ ممکن می باشد مطلبی را بخوانند تا قبل از گرفتن یک اراده و تصمیم راسخ مهم اطلاعات بیشتری را کسب کنند، دانش خود را در باره کاریشان بالا ببرند یا اطلاعاتی را که کسب کرده اند به دیگران هم آموزش دهند. سوالات غیره ای که بایستی و حتما در نظر بگیرید عبارتند از:
تو می توانید با به کار گیری ترکیبی از منابع داخلی مانند بررسی کردن ها و همچنین رسیدهای فروش و همچنین بهره بری و استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و همچنین Facebook Audience Insights که به درک مخاطبان را جهت تو تسهیل می کنند، به سوالات فوق پاسخ دهید و همچنین اطلاعات جمعیت شناسی و همچنین روانشناسی سودمندی را هم کسب کنید.
حال که مخاطبان خود را شناخته اید، بایستی و حتما کار اصلی خود را که ارزیابی محتوایتان می باشد، انجام دهید؛ در آن مرحله بایستی و حتما هر آنچه را که دارید بررسی کردن کنید تا عواملی را که بایستی و حتما نگه دارید، تغییر دهید یا کنار گذارید، شناسایی کنید. آن فرآیند می تواند خیلی زیاد پیچیده باشد زیرا عملکرد عوامل بسیاری نظیر لحن سخن، طراحی مطلب، پیوستگی محتوا و همچنین … قابل دسته بندی در دو قسمت و بخش کلی خوب و همچنین بد نیستند. یکی از موثرترین راهکارها جهت ارزیابی و همچنین سنجش درجه بهینه سازی مورد مستلزم و نیاز آن ویژگی ها بهره بری و استفاده از کارت امتیازدهی می باشد. آن ابزار ساده به تو در بررسی کردن عملکرد مطلبتان کمک می کند.
نقطه: کارت امتیازدهی زیر یک نمونه تغییر یافته متناسب با اهدافی از پیش مشخص کردن شده می باشد از آن رو ممکن می باشد که با کارت امتیازدهی تو تفاوت داشته باشد زیرا هر کارت علی رغم داشتن طرح و همچنین ویژگی هایی کلی جهت محتوایی خاص طراحی می می شود.
آن هم روش که دیدن می کنید، کارت امتیازدهی فوق از دو قسمت نوشتار و همچنین طراحی تشکیل شده می باشد. عناصری که در آن دو قسمت لیست شده اند، عواملی خواهند بود که جهت نوشتن یک محتوای خوب و همچنین ارزیابی آن هم به روش کلی بایستی و حتما مورد بهره بری و استفاده قرار گیرند. هر ویژگی به یک مطلب از جنبه خود ۱ تا ۵ امتیاز می دهد به آن نحو که ۱ پایین ترین امتیاز و همچنین ۵ بالاترین امتیاز کسب شده توسط یک مطلب جهت یک ویژگی می باشد.
جهت شروع بهره بری و استفاده از آن ابزار قسمتی از یک صفحه وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید خود را در نظر بگیرید. در بهره بری و استفاده از کارت امتیازدهی نیازی به رعایت ترتیب عوامل نیست به همین دلیل تو می توانید بر حسب سلیقه خود نقد مطلبتان را با بررسی کردن گرامر و همچنین املاء یا پیوستگی آن هم شروع کنید. بعد از انتخاب یک ویژگی و همچنین خواندن مطلب مورد نظرتان بایستی و حتما به مطلبتان در یک صفحه جداگانه امتیاز دهید. جهت مثال در صورتی که مطلبتان غلط املائی ندارد و همچنین معظلات و مسائل و مشکلات گرامری خیلی زیاد کمی دارد، می توانید از آن نظر به مطلبتان ۴ امتیاز بدهید.
در نهایت روند فوق را جهت همه ویژگی های قید شده در کارت امتیاز دهی تان ادامه دهید. بایستی و حتما دیدگاهی بی طرفانه داشته باشید تا بتوانید به نتایج درستی از ارزیابی مطلبتان برسید.
زمانی که ارزیابی تمام شد، به امتیازات کسب شده نگاه کنید تا ببینید که محتوایتان چه وضعیتی دارد. به روش ایده آل امتیاز هر ویژگی بایستی و حتما حداقل ۴ یا اکثرا و بیشتر باشد و همچنین امتیاز ۵ بایستی و حتما به ندرت به ویژگی های قید شده در کارت داده می شود. امتیاز ۵ به بهترین مباحث و مطالب داده می می شود؛ مطالبی که جهت نوشتن آن هم ها زمانی اکثرا و بیشتر از زمان رواج پیدا کرده را سرمایه گذاری کرده اید. در اکثرا و بیشتر موارد امتیاز ۴ بالاترین و همچنین معقول ترین امتیازی می باشد که بایستی و حتما کسب می شود.
امتیاز ۳ یا کمتر نشان دهنده آن می باشد که بایستی و حتما مطلبتان را بهینه سازی کنید و همچنین تغییرات مهمی را در آن هم اعمال سازید.
در صورتی که چند مطلب را به روش همزمان بررسی کردن می کنید، می توانید از یک سیستم نمره دهی هم جهت اولویت بندی بار فرآیند ارزیابی بهره بری و استفاده کنید. تنها بایستی و حتما مثلا امتیاز میانگین طراحی یا سبک نوشتن را جمع و همچنین آن هم را با ترتیب نزولی یا صعودی بنویسید. در آن روند صفحات شامل امتیاز میانگین پایین تر، کارایی کمتری دارند و همچنین بایستی و حتما جهت بهینه سازی نسبت به صفحات شامل امتیاز میانگین بالاتر در اولویت قرار گیرند.
از هر کارت امتیازدهی که بهره بری و استفاده کنید، شاخص های مورد سنجش، دامنه امتیازدهی کارت و همچنین معیارهای مبنای سنجش بایستی و حتما متناسب با نیازهای خاص تو تنظیم شده باشد و همچنین ابزاری را ساخته یا ایجاد کنند که به تو در ارزیابی درست مطلبتان جهت چند بار کمک کند.
عبارت های کلیدی را فراموش نکنید
زمانی که اکثرا و بیشتر قسمت های مطلب تان را به واسطه کارت امتیازدهی خود ارزیابی کردید، بایستی و حتما لغات کلیدی را هم به عنوان عنصر آخری که بایستی و حتما قبل از شروع فرآیند ویرایش خود بسنجید، ارزیابی کنید.
هنگام و زمانی که که می خواهید مطلبی را بنویسید قبل از شروع نوشتن آن هم بایستی و حتما در مورد عبارت های کلیدی آن هم بررسی کنید ولی زمانی که صحبت از نقد و همچنین بررسی کردن یک مطلب به میان می آید بهتر می باشد که ارزیابی عبارت های کلیدی و همچنین یا بررسی کردن موقعیت کلمات کلیدی را در آخرین مرحله بررسی کردن خود انجام دهید زیرا زمانی که یک صفحه را می خوانید، قبل از آن که بفهمید آیا عبارت های کلیدی آن هم به درستی مورد بهره بری و استفاده قرار گرفته اند یا خیر ابتدا با معظلات و مسائل و مشکلات گرامری و همچنین نگارشی آن هم رو به رو می شوید.
در بررسی کردن یک محتوا، بسته به نتایج ارزیابی مجدد مخاطبان و همچنین کارایی مطلب مورد نظرتان، در مورد عبارت های کلیدی که در متنی به کار برده اید به یکی از دو پس نتیجه آن می شود که زیر می رسید:
در صورتی که به پس نتیجه آن می شود که اول رسیدید، عبارت های کلیدی مورد نظرتان هنوز جهت انتقال پیام مطلبتان بهترین گزینه های موجود خواهند بود از آن رو نیازی نیست که بررسی مجددی را انجام دهید و همچنین تنها بایستی و حتما ببینید که آیا عبارت های کلیدی منتخب تان هنوز به روش موثر در سر تا سر مطلبتان به کار رفته اند یا خیر. جهت انجام آن کار بایستی و حتما عواملی مانند تگ تایتل، توضیحات alt تصاویر، URL و همچنین مطلبتان را بررسی کردن کنید.
در صورتی که به پس نتیجه آن می شود که دوم رسیدید و همچنین عبارت های کلیدی منتخبتان دیگر با اهداف مطلبتان هم راستا نبودند، قبل از شروع مرحله ویرایش بایستی و حتما دوباره در مورد عبارت های کلیدی خود بررسی کنید تا عبارت هایی را که بر مبنای آن هم ها رتبه بندی می شوید، پیدا کنید.
در آن مرحله نقد و همچنین بررسی کردن شاخص های ارزیابی محتوایی تمام شده می باشد و همچنین بایستی و حتما آن هم را ویرایش کنید. نقطه جذاب و جالب در مورد ارزیابی یک مطلب پایان نداشتن آن هم می باشد. هر بار که مطلبی را ویرایش می کنید از استراتژی که جهت بار اول به منظور نوشتن آن هم مطلب به کار گرفته اید، اکثرا و بیشتر فاصله می گیرید. آن فاصله افتادن بد نیست ولی بایستی و حتما به روش مداوم تغییرات اعمال شده را در نظر بگیرید تا اطمینان یابید که در مسیر درستی جهت ارائه یک مطلب خوب هستید.
بهترین موقع جهت انجام یک بررسی کردن مجدد در زمان های زیر می باشد:
در مقطع اول و همچنین دوم فرآیند ارزیابی را ساده و همچنین سریع انجام دهید. مطلب تغییر کرده را بخوانید و همچنین سوال های زیر را از خود بپرسید:
در صورتی که جوابتان جهت همه سوال های فوق مثبت می باشد، تغییرات تان را به روش موثر اعمال کرده اید و همچنین می توانید به مرحله بعد بروید در غیر اینصورت جهت هر پاسخ منفی که به هر یک از سوالات فوق داده اید بایستی و حتما یک بار مجدد مطلب خود را بخوانید و همچنین تغییرات مناسب را در آن هم اعمال کنید. هر چه به تکمیل کردن یک محتوا نزدیک تر شوید، تصحیح معیارهای ذکر شده در آن نوشتار سخت تر می می شود در صورتی که چه که آن تصحیح کردن در سر تا سر مطلب یک صفحه در بلند مدت به مقدار و اندازه و میزان بسیاری استرس تو را کاهش می دهد و همچنین در زمان تان صرفه جویی می کند.
زمانی که ارزیابی و همچنین ویرایش مطلبتان را تمام کرده و همچنین گمان بردید که مطلبتان جهت نشر آماده می باشد، آن هم را به روش کلی یک بار دیگر با هدف بررسی کردن کارایی عوامل مورد نظرتان چک کنید. با آن کار مطمئن می شوید که به درستی به نیازهای مخاطبانتان پاسخ داده اید، عبارت های کلیدی منتخب تان را بهینه سازی کرده اید و همچنین عوامل موجود در کارت امتیازدهی مطلبتان را هم ارتقاء داده اید.
پیشروی کنید
دو مطلب هرگز کاملا یکسان نیستند ولی آن امر به آن معنی نیست که هیچ نقطه اشتراکی بین دو مطلب وجود ندارد. توانمندی در شناسایی آن نقاط مشترک و همچنین درک نقشی که آن هم ها در همه فرمت ها و همچنین موضوع ها ایفا می کنند، راه طراحی یک فرآیند بررسی کردن فردی یا شخصی را جهت تو باز می کند تا بتوانید مباحث و مطالب غیرعینی را هم بررسی کردن کنید.
زمانی که خواستید مطلب بعدی خود را ارزیابی و همچنین نقد کنید موارد و نکات فوق را در نظر بگیرید و همچنین به موارد زیر هم توجه کنید:
آذر ۰۹, ۱۳۹۹ 0
شهریور ۰۲, ۱۳۹۹ 0
شهریور ۰۲, ۱۳۹۹ 0
تیر ۱۱, ۱۳۹۹ 0
آذر ۲۹, ۱۳۹۷ 0
آذر ۲۷, ۱۳۹۷ 0
آذر ۱۵, ۱۳۹۷ 0
آذر ۱۳, ۱۳۹۷ 0