بروز رسانی آذر ۲۰ام, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ قبل از ظهر
هرنوع مطلب، اعلامیهیا اطلاعیه تجاری جهت جلب توجه مردم یا افکار عمومی که از طریق رسانهها انتشار ، در آن، کالا، خدمات یا مراجعه به موسسهای توصیه میشودو نیاز به کالا یا خدماتي اعلام میگردد، محصولتبلیغات است.
به جمله دیگر در تبلیغات، با به وجودآوردن یا تولید تبليغ به معرفی کالا یا ترغیب مشتری میپردازند. دراین فرایند، طراحی، تدوین تولید تبليغ توسط شخص یا موسسهاگهی دهندهو یا یک دفتر تبلیغاتی اجرا و نشر آن، توسط رسانهها انجام میشود. از نظر مقایسه، تبليغ، متناظر است با «اطلاعیه» ارتباطات عمومی که محصول روابط عمومی است.
رسانههایی را که برای اجرا نشر تبليغ به کار میروند، میتوان به دو گروه «رسانههای جمعی» «رسانههای شخصی» تقسیم کرد.
علاوه بر این، در اجرا نشر تبليغ از وسائل ها شيوه هاي ی غیر از رسانهها استفاده میشود. گاهي از انواع تبليغ عبارتند از اعلامیه، آگهی نیازمندیها، آگهی نمایشنما، آگهی پستی و اطلاعیه کوپنی.
تبليغ یک مفهوم کلی است و جزو مجموعه واژگانی است که همگان به کار میبرند. در مقابل، عبارت ورژن يا «آگهي» هم همان مفهوم را داراست، ولی جزو مجموعه واژگانی است که اطلاعیه کاران آگهی دهندگان، به طور کلی افراد شاغل در حرفههای مرتبط با تبلیغات و رسانهها به کار میبرند.
یک بیننده تلویزیون: امروز «تبليغ»هاي بسياري در تلویزیون ديدم.
یک طراح اگهی : امروز «آگهي»هاي بسیار زیاد ی طراحی کردم.
در انگلیسی، فرق بین دو واژه advertisementوadvertisingکاملا روشن است. در فارسی نیز فرق بین دو واژه «اطلاعیه » «تبلیغات» کاملا روشن است. ااما بصورت مفرد دومي بصورت جمع بيان ميشود. بناجهت ن «آگهي» به يك متن مطلب يك برنامه تلويزيوني و… اتلاق ميشود اما «تبليغات» به معناي رشته يا تخصص يا فعالی ت تبليغكردن است كه در واقع يكي از زيرمجموعههاي آن تهيه «آگهي» ميباشد.
فرق تبلیغات و بازاریابی
بطور خلاصه:
تبلیغات انتشار پیام های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات خدمات شرکت به مشتریان موجود بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین . بازاریابی پروگرام ریزی، اجرا و هدایت هدفمند آمیخته ای از کار های تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول
معمولا :
اکثرا تعداد بسياري از از مردم بازاریابی را با تبلیغات یا برعکـس یکی می دانند. در حالیکه هر کدام از این موارد هم خیلی ارزش دارند و هم خیلی مفرق هستند . دانستن این فرق انجام تحقیقات بازار می تواند مجموعه شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.
بگذاریددر ابتدا با تعریف رسمی هر کدام از اینها آغا ز کنیم. در اینجا شرح می دهم که فرق های بازاریابی تبلیغات در چیست:
تبلیغ: آگهی تعرفه بر، عمومی و غیر شخصی بوسیله حامی معین که نقش تشویقی داردک نمایش غیر شخصی یا ترویج کالاها یک موسسه جهت مشتریان موجود و بالقوه آن.
بازاریابی: پروگرام ریزی اصولی،بکارگیری و کنترل مجموعه کار های کسب و کار با هدف گردهم آوردن خریداران فروشندگان جهت تبادل و یا انتقال محصولات با سود دو طرفه.
بعد از بیان تعریف هر کدام از آنها فهمیدن این مسئله که چرا تشخیص این فرق ها برای مردم سخت است این دو مورد را یکی تصور می کنند آسان می شود، پس بگذارید کمی با جزئیات بیشتر به آن بپردازیم.
تبلیغ یکی از اجزا روند بازاریابی است. یک بخشی است که حاوی تعریف دوباره کسب و کار شما،محصولات یا خدماتی است که شما ارائه می دهید.حاوی روند استراتژی گسترش از قبیل تهیه تبلیغ، دوباره تکرار و غیره.آگهی حاوی تهیه یک تبلیغ بعنوان واسطه ها در روزنامه ها،پست مستقیم،بیلبورد،تلویزیون،رادیو و مسلما اینترنت است.تبلیغ بزرگترین نرخ بیشتر پروگرام های بازاریابی است . ارتباطات عمومی که زیاد نزدیک به تبلیغات در جای دوم تحقیقات بازار که بعد از آنها قرار دارد.
بهترین راه جهت تشخیص بین تبلیغات بازاریابی تصور بازاریابی بعنوان یک کیک است ،که در داخل این کیک شما برشهای تبلیغات،تحقیقات بازار،برنامه ریزی رسانه ای،روابط عمومی، قیمت گذاری محصول، توزیع، پشتیبانی مشتریان، استراتژی فروش و اجتماعات مربوطه را دارید.تبلیغات فقط برش از این کیک در استراتژی است . تمام این عناصر نمی بایست تنها مستقل عمل کنند بلکه آنها همچنین می بایست با هم جهت میل به اهداف بزرگتر کار کنند. بازاریابی یک روند زمانبر بوده و می تواند حاوی ساعتها تحقیق برای یک طرح بازاریابی در جهت موثر ی باشد.تصور بازاریابی بعنوان تمام چیزی که یک مجموعه بایستی بمنظور تسهیل تبادلات بین مجموعه مشتری انجام دهد.
تیر ۰۱, ۱۳۹۴ 0
اسفند ۱۳, ۱۳۹۳ 0
آبان ۲۲, ۱۳۹۷ 0
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ 0
آبان ۰۸, ۱۳۹۶ 0
آبان ۰۸, ۱۳۹۶ 0