بروز رسانی آذر ۹ام, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ بعد از ظهر
مهر ۰۱, ۱۳۹۳ admin كارآفريني 0
استراتژىهاى اينترنت بهطور غيرقابل وصف چه بهلحاظ پيادهسازى و چه بهخاطر تغييرات سريع قوانين و قاعدههاى مربوط به خود در جهان ، همواره نياز به تغيير و تحول سريع در قوانين تجارت را طلب مىنمايد.
درحالى که همهم اکنون در زمان رشد و بلوغ اينترنت کسبوکار الکترونيکى قرار داريم، هنوز بسيارى از سازمانها از تأثيراتى که بهلحاظ بکارگيرى اينترنت در زمينههاى حقوقى ايجاد شده مطلع نمىباشند. بهمنظور تبيين اهميت موضوع فوقالذکر بسيارى از دانشکدههاى مديريت و علوم انفورماتيک براى آندسته از افرادى که سابقه رسمى در زمينه قوانين حقوقى ندارند اقدام به برگزارى دورههاى آموزش ى و کارگاههاى مختلفى کرده اند افراد مختلفى را تحت روش قرار مىدهند ازعبارت مديران اجرايى که معرفت کافى در مورد قوانين حقوقى نداشته اما در فرآيندهاى تجارى سازمان نقش استراتژيکى دارند.
هرچند روشهايى جهت حفاظت از دارايىهاى معنوى ازطريق قوانين copyright و حقوق مربوط به ثبت اختراع و حق امتياز ارائه گرديده است ليکن در بررسى قوانين حاکم به اينترنت همواره ريسک را بهعنوان يک ضريب با اهمیت در کسبوکار تجارى مىبايد مدنظر قرار داد.
برنامهريزىها نشان مىدهد که در آينده تصوير بهترى از قوانين حاکم بر سازمانهاى الکترونيکى درپيشرو خواهيم داشت.
۱. تشخيص اولويتبندى قوانين مربوط به e-commerce
۲. آموزش روشهايى بهمنظور حفاظت دارايىهاى معنوى سازمانها
۳. معرفت دارايى معنوى الکترونيکى و دارايىهاى شخصي
۴. تشخيص ريسکهاى ناشى از تخلفات مدنى جزايي
۵. افزايش بينش دريافت اهميت قراردادهاى الکترونيکى (Electronic-Contracts)
۶. تدوين قوانين حرفه جديدى بهنام واسطهاى ديجيتالى (Digital Intermediary)
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ 0
فروردین ۰۵, ۱۳۹۵ 0
آبان ۱۶, ۱۳۹۳ 0
آبان ۱۶, ۱۳۹۳ 0
مهر ۰۱, ۱۳۹۳ 0