بروز رسانی آذر ۹ام, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ بعد از ظهر
مهر ۰۱, ۱۳۹۳ admin كارآفريني 0
جمعيتشناختى بررسي جمعيت آدم ى است برحسب تعداد، تراکم، محل اسکان، سن، جنس، نژاد، اشتغال ساير مسائل آماري. تحقيق محيط جمعيتشناختى براى بازاريابان ارزش زيادى دارد، چرا که در اين مطالعه اين مردم هستند که مورد بررسى قرار مىگيرند و بازارها نيز از همين مردم تشکيل مىشود.
محيط اقتصادى از عواملى تشکيل مىشود که بر قدرت خريد و الگوهاى هزينه مصرفکننده تأثير مىگذارند. بازار به قدرت خريد مردم هر دو نياز دارد و کل قدرت خريد به عواملى نظير درآمد جاري، سطح قيمتها، ميزان پسانداز سياستهاى اعتبارى بستگى دارد. بازاريابان بايد نسبت به روندهاى اساسى سطح درآمدها و تغيير در الگوهاى خرج کردن مصرفکننده آگاهى کامل داشته باشند. فاکتورهاى قابل بررسى در محيط اقتصادى عبارتند از:
تغيير در ميزان درآمد از عبارت فاکتورهاى اقتصادى است که بايد مدّنظر بازاريابان قرار گيرد. با توجه به اينکه درآمد واقعى مردم در تاثیر عوامل نظير تورّم، بيکاري، افزايش يا كم شدن مالياتها و … تغيير مىيابد، نوع ميزان خريد آنها نيز تغيير خواهد يافت اين مطلب بايد مورد توجه بازاريابان قرار گيرد. بازاريابان بايد به توزيع درآمد نيز شبیه مبوسیله درآمد توجه داشته باشند.
نسبت کل مخارجى که خانوارها با سطوح مختلف درآمد به بخشهاى اصلى کالاها خدمات اختصاص مىدهند، مفرق خواهد بود. غذا، مسکن، حملونقل سری اعظم درآمد خانوار را به خود اختصاص مىدهد. بهرحال، مصرفکنندگانى که داراى سطوح مختلف درآمد هستند ، داراى الگوى مصرفى مختلفى هستند .
شرکـت همراه با فروشندگان مواد اوليه، واسطههاى بازاريابي، مشتريان، رقبا جوامع مختلف، تمام در يک محيط کلان فعالی ت مىکنند. اين محيط کلان از نيروهايى تشکيل شده است که براى شرکـت فرصتها تهديدهايى را بهوجود مىآورند. شرکت بايد با دقت اين نيروها را تحت نظر داشته باشد و در مقابل آنها واکنش لازم را از ظهور دهد.
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ 0
فروردین ۰۵, ۱۳۹۵ 0
آبان ۱۶, ۱۳۹۳ 0
آبان ۱۶, ۱۳۹۳ 0
مهر ۰۱, ۱۳۹۳ 0